OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker Humana en personlig assistent till en av våra kunder i Gammelstad, Luleå! Vår kund är en trevlig man i 70-års åldern som bor tillsammans med sin fru. Han har ett stort motorintresse och tycker också mycket om att resa. Vår kund är rullstolsburen och behöver därför stöttning av en personlig assistent i sin vardag. Han kommunicerar själv och berättar vad han behöver hjälp med.
Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på schema 50%. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger under dagtid och kväll. Under vardagar är arbetstiderna 7-14, 7-15, 14-22 eller 16-22. Under helgerna är arbetstiden 8-21. En av fyra veckor är du helt ledig. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det innebär att arbetsuppgifterna bland annat omfattar personlig hygien, förflyttningar, städning, tvätt och träning.
Vem vi söker
Vi tror att du som söker tjänsten är lugn och ansvarsfull. Vi ser gärna att du delar kundens intresse. För att bli aktuell i rekryteringen krävs följande:
- Du har körkort
- Du har god fysik och kan genomföra lyft och förflyttningar
- Du kommunicerar tydligt på svenska, både i tal och i skrift
Tidigare erfarenhet som personlig assistent eller inom annan vård och omsorg är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Ansökan:Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult