OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistansföretag! Vårt måtto är småskalighet och närhet, vilket vi uppnår dels genom att vi är samma personer på kontoret idag som för 24 år sedan och dels genom att vi har begränsat oss till att bara ta emot maximalt 20 uppdragsgivare (assistansanvändare) bosatta i enbart Jämtlands län. Att inte vara vinstdrivande, samt att försöka ha de bästa villkoren för både assistansanvändare och anställda är ett annat viktigt mål för vår verksamhet. Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har både vårt kontor och en stor samlingslokal för träffar/utbildningar.
Naturligtvis har vi tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (KFO/Kommunal) för all personal hos oss !
Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)
Vi söker nu EN PERSONLIG ASSISTENT, ca 50 % (med möjlighet att jobba mer) hos två mysiga yngre män i Östersund :)
Båda männen (som bor i varsina egna lägenheter i Östersund) har cp-skada sedan födseln och behöver därför hjälp med allt i sin vardag - både med all personlig omvårdnad, allt som rör ett hem och allt som behövs för att kunna vara ute på olika aktiviteter. De gillar motorer, musik, data, promenader och bad så du får gärna dela de intressena.
Schemat är på ca. 50 % med varierande arbetstider (inklusive varannan fredag-lördag) där sovande jour ingår. Vill du så kan du arbeta extra vid behov enl. överenskommelse.
Du kommer att arbeta både ensam och ibland tillsammans med en kollega. Du kommer självklart få mer information om uppdragen vid en eventuell intervju!
Intresserad? Sök redan nu och glöm inte ange minst en referents namn och telefonnummer direkt i din ansökan (som du märker med ref nr 7 2020).
Observera att du måste behärska det svenska språket ua både i tal och skrift ! Erfarenhet av funktionshinder är en merit men absolut inte ett krav! Att ni trivs med varandra är viktigast, vilket ni också får pröva på under introduktionen, som får ta den tid det tar.
Så välkommen att söka till två härliga gäng med högt i tak och trevlig arbetsmiljö!
För alla uppdrag hos oss gäller; Noggrann introduktion och utbildning innan start, regelbundna personalmöten, bra försäkringar via KP för dig och din familj, friskvårdsbidrag på 2 000:-/termin, ev. handledning och regelmässig vidareutbildning ses som en självklar del i arbetet - även för våra vikarier!
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigades företrädare, ev. av de andra personliga assistenterna samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader för ev. andra uppdrag, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Andersson, Barbro Lewenhagen
063-10 08 28
Annika Andersson, Barbro Lewenhagen
063-10 08 28
Annika Andersson Barbro Lewenhagen
063100828