OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Är du en mogen och ansvarsfull person med båda fötterna på jorden? Då är du kanske personen vi söker.
Vi söker i första hand en kvinnlig personlig assistent till en kund i Grästorp. Kunden är en social kvinnan i 60-års åldern med psykiatrisk problematik. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och hjälpa kunden under all vaken tid. Hon behöver ständigt övervakning och kan aldrig lämnas utom synhåll. Hon behöver även praktisk hjälp med allt från hygien till matlagning och städning. Vissa saker klarar hon själv med stöd från assistenten, och vissa moment behöver man vara närvarande mer praktiskt.
Kunden gillar att åka till badhuset, vara ute och promenera, titta på djur och ta en fika på ett cafe. Då kunden lätt blir rastlös är det bra om du som assistent kan komma med förslag på aktiviteter som ni kan hitta på tillsammans.
För att arbeta hos kunden krävs erfarenhet. Man behöver ha förståelse för vad det innebär att vara psykisk sjuk samt vara trygg i sig själv.
Meriterande:
- Relevant yrkeserfarenhet. Det krävs även medicindelegering hos kunden vilket innebär att man kommer vara tvungen att gå en utbildning hos kommunen.
- Du bör tåla rökning då det förekommer hos kunden, men enbart utomhus.
- Vår kund önskar gärna en kvinnlig assistent.
Arbetstid/Varaktighet: Ca 50% tjänst. SLUV ”Så länge arbetet vara anställning”. Har du möjlighet att hoppa in vid sjukfrånvaro etc så är det såklart bara positivt.
Arbetspassen är i dagsläget förlagda enligt följande: samtliga måndagar kl. 20.00 - 12.00 / 2 st onsdagar i månaden arbetar du mellan kl. 20.00 - 08.00 / en onsdag i månaden arbetar du kl 08.00 - 15.00. //Väntetid/Jour kl. 23.00-06.00. Schemat kan ändras och även innefatta helger och ändrade arbetstider under vardagar.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Omgående Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult