OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 270 anställda assistenter. Jag är en pigg och glad tjej på 9 år som söker personliga assistenter. Mitt funktionshinder är omfattande och du kommer att vara mina armar och ben, är rullstolsburen. Jag behöver hjälp med personlig hygien, förflyttning, att äta, kommunicera, träna och leka med kompisar och storasyster. Det är ofta full rulle men jag behöver ta det lugnt också och bara vara, så det ställer krav på dig att du kan vara såväl initiativrik och aktiv som lugn och "passiv". Som personlig assistent förväntar jag mig att du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad innebär, såväl psykisk som fysisk. Du ska ha lika lätt för att arbeta självständigt som i grupp. Det är av stor vikt att du är trygg i dig själv, har tålamod, är flexibel och har god fysik eftersom det förekommer lyft. Hjälpmedel finns i hemmet. Du ska inte vara allergisk mot djur och du ska vara rökfri under arbetstid. Körkort ett krav. Personlig lämplighet är viktigt. Utbildning en merit. Jag behöver nu 2 personer som vill jobba ca 75 %. Tjänsterna är tidsbegränsade under de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra. Arbetstiden är i huvudsak förlagd på eftermiddagar, kvällar, nätter och helger. Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Glöm inte ange refnr.
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11