OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha god kompetens hos våra anställda och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 400 anställda assistenter.
Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Du måste ha ansvarskänsla, vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i Dig själv, flexibel, uppriktig och ha stort tålamod. Humor och god fysik är andra bra egenskaper. Som personlig assistent förväntar vi oss att Du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad är. Du ska ha lika lätt för att arbeta enskilt som i grupp. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är också viktigt att Du har en vilja att fortbilda Dig inom området.
Jag är en kille på 22 år, som har en muskelsjukdom vilket gör att jag behöver hjälp med förflyttningar. Dina arbetsuppgifter är att vara mig behjälplig med saker som Du själv gör varje dag utan att tänka så mycket på det, självklara saker som förflyttning, matsituation, personlig hygien och fritidsaktiviteter. Du ska se mig och vara lyhörd för mina behov. Det är bra om du har erfarenhet av psykisk ohälsa.
Mina intressen är att umgås med kompisar, film, tv spel och att åka på konserter. Delar Du några av dessa intressen är det bra.
Du som söker ska vara 25 år eller äldre och ett krav är att Du har körkort och tillgång till bil.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten som är ca 70 %, är tidsbegränsade de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra.
Jag söker också timvikarier som kan hoppa in vid ordinarie assistenters sjukdom eller semester.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11