OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi på Humana söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Vallentuna. Vår kund är en 27-årig tjej med utvecklingsstörning, autism och epilepsi. Som personlig assistent hos henne så kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel omvårdnad och förflyttningar. I arbetet ingår även att du motiverar och aktiverar henne vid aktiviteter i och utanför hemmet. Kund brukar egentligen vara på Daglig verksamhet på vardagar men just nu på grund av Covid-19 så är kunden hemma och du som assistent kommer vara hos kunden i hemmet. Så småningom kommer du följa med kunden till Daglig verksamhet och vara där med henne.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är förlagd: 30h/v. Måndag-fredag kl. 9:00-15:00
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning
Vem är du?
Du som söker ska vara en aktiv och social samt ha en glad och positiv inställning till livet med goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Du får inte vara allergisk mot hundar då det finns hund på arbetsplatsen. Meriterande är det om du har kunskap om autism, ADHD, utvecklingsstörning och epilepsi
För att bli aktuell för denna tjänst krävs det att du:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Har någon form av vårdutbildning
- Ej allergisk eller rädd för hundar (finns hund i kunds hem)
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult