OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistansföretag! Vårt måtto är småskalighet och närhet, vilket vi uppnår dels genom att vi är samma personer på kontoret idag som för 24 år sedan och dels genom att vi har begränsat oss till att bara ta emot maximalt 20 uppdragsgivare (assistansanvändare) bosatta i enbart Jämtlands län. Att inte vara vinstdrivande, samt att försöka ha de bästa villkoren för både assistansanvändare och anställda är ett annat viktigt mål för vår verksamhet.
Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har både vårt kontor och en stor samlingslokal för träffar/utbildningar.
Naturligtvis har vi tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (KFO/Kommunal) för all personal hos oss !
Funderar ni på att byta assistansanordnare eller vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)
Då det är dags för vår ordinarie personal att få sina sommarsemestrar så söker vi nu en PERSONLIG ASSISTENT, ca 80-100% vikariat v. 25 tom v. 34 (vill du ha egen semester 1-2 veckor under perioden så fixar vi det) till en kille i Krokom. Som personlig assistent kommer du att hjälpa killen med all personlig omvårdnad, förflyttningar och sysslor/aktiviteter både i hemmet och ute i samhället i övrigt. Då han badar en gång i veckan kan du inte vara allergisk mot klor.
Schemat är på ca. 80% med enbart dygn morgon till nästa morgon med sovande jour (ca 15 dygn för hela perioden) där även vissa helger ingår. Vill du så kan du enligt ök arbeta upp till heltid. Du kommer att arbeta både ensam och tillsammans med en kollega (bla på morgonen och när mannen badar/tränar i bassäng). Du kommer självklart få mer information om uppdraget vid en eventuell intervju! Så välkommen att söka till ett härligt gäng med högt i tak och många skratt!
Ange ref. 3-2020 samt minst en referents namn och telefonnummer direkt i din ansökan.
För alla uppdrag hos oss gäller; Noggrann introduktion och utbildning innan start, regelbundna personalmöten, bra försäkringar via KP för dig och din familj, friskvårdsbidrag på 2 000:-/termin, ev. handledning och regelmässig vidareutbildning ses som en självklar del i arbetet - även för våra vikarier!
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigades företrädare, ev. av de andra personliga assistenterna samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader för ev. andra uppdrag, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Andersson, Barbro Lewenhagen
063-10 08 28
Annika Andersson, Barbro Lewenhagen
063-10 08 28
Annika Andersson Barbro Lewenhagen
063100828