Personlig assistent, 80-90%

Personlig assistent, 80-90%

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?


Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar.
Är du en ansvarsfull och engagerad person, gärna med erfarenhet inom vård och omsorg? Vill du dessutom ha ett roligt och stimulerande arbete, där du får möjlighet att göra skillnad i en annan människas vardag? Sök då tjänsten som personlig assistent!
Till det här uppdraget söker vi en personlig assistent som är kvinna, i 25-års åldern eller äldre, som är aktiv och har ett kreativt tänkande. Det är en fördel om Du har tidigare erfarenhet av att jobba med personer med autism. Det är också meriterande om Du är van vid att arbeta med tydliggörande pedagogik och struktur. 
Det är viktigt att Du är en lugn och trygg person, ansvarsfull och lyhörd.
Kunden är en kvinna i 40-års åldern, som bor tillsammans under samma tak med tre andra brukare, i Färjestaden.
Anställningsform: Tillsvidare som skall tillsättas den 1 mars..
Tjänstgöringsgrad: ca 90%
Arbetstider: Dagtid, kvällar, varannan helg.
Specifika egenskaper: Körkort + bil 
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


13 november 2024

Vikarier hos man i Rättvik

Vikarier hos man i Rättvik

13 november 2024

13 november 2024