OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistansföretag! Vårt måtto är småskalighet och närhet, vilket vi uppnår dels genom att vi är samma personer på kontoret idag som för snart 25 år sedan och dels genom att vi har begränsat oss till att bara ta emot maximalt 20 uppdragsgivare (assistansanvändare) bosatta i enbart Jämtlands län. Att försöka ha de bästa villkoren för både assistansanvändare och anställda är ett annat viktigt mål för vår verksamhet. Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har vårt kontor och samlingslokal för träffar/utbildningar.
Naturligtvis har vi tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (Fremia/Kommunal) för all personal hos oss ! Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com, vår facebooksida eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)
Då det är dags för en liten baby så söker vi nu en vikarierande PERSONLIG ASSISTENT, ca 80 % till en yngre man bosatt i Krokom, ref 17-2021, under perioden mitten av augusti tom 27/1-22 till att börja med.
Som personlig assistent kommer du att hjälpa mannen med all personlig omvårdnad, förflyttningar och sysslor/aktiviteter både i hemmet och ute i samhället i övrigt. Då han badar en gång i veckan kan du inte vara allergisk mot klor.
Schemat är på ca. 80% med 7 dygn och 2 kortare dagpass, där även varannan helg ingår. Du kommer att arbeta både ensam och ibland tillsammans med kollega (vissa dagar, varje morgon och när mannen badar/tränar i bassäng eller kör go-kart). Du kommer självklart få mer information om uppdraget vid en eventuell intervju! :)
Intresserad? Sök redan nu och glöm inte ange minst en referents namn och telefonnummer direkt i din ansökan (som du märker med ref nr 17- 2021).
Observera att du MÅSTE behärska det svenska språket till fullo i både tal och skrift ! Erfarenhet av funktionshinder är en merit men absolut inte ett krav! Att ni trivs med varandra är viktigast, vilket ni också får pröva på under introduktionen, som får ta den tid det tar.
För alla uppdrag hos oss gäller; Noggrann introduktion och utbildning innan start, regelbundna personalmöten, bra försäkringar (arbetsskadeförsäkring, föräldrapenningtillägg, sjukförsäkring, tjänstepension, tjänstegruppliv) via KP för dig och din familj, friskvårdsbidrag på 2 000:-/termin, ev. handledning och regelmässig vidareutbildning ses som en självklar del i arbetet - även för våra vikarier! I detta uppdrag ingår även fria pedagogiska måltider.
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigades företrädare, ev. av de andra personliga assistenterna samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader för ev. andra uppdrag, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor