OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett av världens bästa jobb? Ett flexibelt jobb där du känner att du gör stor skillnad för en annan person?! Ett jobb med många möjligheter, men utan stress? Då ska du söka jobb hos oss som PERSONLIG ASSISTENT !
Just nu söker vi en PERSONLIG ASSISTENT för ett uppdrag hos en mysig kvinna i 40-års åldern bosatt i centrala Krokom (ange ref 17-23 i din ansökan)
Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med personlig omvårdnad, förflyttningar och sysslor/aktiviteter både i hemmet och ute i samhället i övrigt. Schemat är på totalt 7 dygn/ månad (morgon till nästa morgon med sovande jour).
Du kommer att arbeta både ensam och ibland tillsammans med en erfaren kollega. Du kommer självklart få mer information om uppdraget vid en intervju eller om du ringer Annika på tel. 063-10 08 28!
Observera att du MÅSTE behärska det svenska språket till fullo både i tal och skrift ! Erfarenhet av funktionshinder, rullstolar, lyft och andra hjälpmedel är en merit men absolut inte ett krav eftersom man lär sig sådant rätt snabbt! Att ni trivs med varandra är viktigast, vilket du får pröva och känna efter när du går bredvid en mycket erfaren kollega.
Intresserad? Sök då redan nu genom att mejla in ditt CV /personliga brev - glöm inte märka din ansökan med ref nr 17- 2023 så vi vet vilket uppdrag du söker :) Tillträde enligt överenskommelse.
För alla uppdrag hos oss gäller;
Noggrann introduktion och utbildning innan start
regelmässig vidareutbildning
pedagogiska måltider/fika på jobbet
friskvårdsbidrag på 4 000:-/år/heltidsanställd
regelbundna personalmöten
hälsokontroller var 3:e år för den som vill
kollektivavtal via Fremia - Kommunal, som för dig som är över 40 år innebär en högre semesterersättning mot vad många andra kollektivavtal för personlig assistenter har
tjänstepension
arbetsskadeförsäkring
föräldrapenningtillägg,
sjukförsäkring
tjänstegruppliv via KP för dig och din familj
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigades företrädare, ev. av de andra personliga assistenterna samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Om oss:
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistans företag! Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har både vårt kontor och en samlingslokal för träffar/utbildningar.
Vi har tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (Fremia/Kommunal) för all personal hos oss !
Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com, vår Facebooksida; Personlig Assistansförmedling eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor