OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha god kompetens hos våra anställda och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 400 anställda assistenter.
Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Du måste ha ansvarskänsla, vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i Dig själv. Kunna hålla huvudet kallt i stressiga situationer. Vara flexibel, uppriktig och ha stort tålamod samt kunna ta egna initiativ. Humor och god fysik är andra bra egenskaper. Som personlig assistent förväntar vi oss att Du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad är. Du ska ha lika lätt för att arbeta enskilt som i grupp. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är också viktigt att Du har en vilja att fortbilda Dig inom området.
MejDej-kooperativet söker en assistent till en kille på 38 år. Dina arbetsuppgifter är att vara behjälplig med saker som Du själv gör varje dag utan att tänka så mycket på det, självklara saker som förflyttning, matsituation, personlig hygien och fritidsaktiviteter. Du ska se och vara lyhörd för medlemmens behov.
Du har B-körkort.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten är schemalagd på 84 %.
Man jobbar oregelbunden arbetstid som dag, kväll, natt och har helgtjänstgöring varannan helg. Schemat innehåller dygnspass.
Körkort
B körkort fordras.
Arbetstid/Varaktighet
Schemalagd arbetstid dag, kväll, natt och helg
Lön Individuell lönesättning. Fremia:s kollektivavtal för personliga assistenter.
Ange löneanspråk i ansökan.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11