OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är lugn, har tålamod och gillar hundar!
Vår kund är en man på 65 år som bor i centrala Skara tillsammans med sin maka och hund. Han söker efter en personlig assistent som kan vara honom behjälplig med det mesta i vardagen som till exempel med påklädning, personlig hygien, stöd vid måltider och att gå dagliga promenader med hunden.
Då kunden har Lewy body demens är det viktigt att du har tålamod och är lyhörd för att allt behöver göras i ett långsamt tempo.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att kunden kan få en trevlig vardag med lugnare aktiviteter tillsammans med dig som assistent.
Körkort för manuell växellåda är ett krav.
Arbetstid: 95 % tjänst. Arbetstiderna är förlagda dagtid mellan kl. 07.30 – 17.00 måndag till torsdag. Det förekommer även arbete enstaka kvällar och någon helg. Kan ev. bli aktuellt med dygnspass längre fram.
Varaktighet: SLUV (Så länge uppdraget varar anställning).
Tillträde: 1 januari 2023.
Urval: Löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut, så vänta inte med din ansökan.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult