OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akria Personlig assistans AB är en assistansanordnare som är verksamma i hela landet.
Vi bedriver personlig assistans för barn och vuxna med en hög ambition om att ge de bästa förutsättningarna till varje individs unika behov.
Våra ledord är kunskap, respekt och transparens vilket genomsyrar det arbete som vi dagligen utför.
Vi ställer stora krav på oss själva och på våra medarbetare att dela vår värdegrund med synen på att varje människa är unik och dennes rätt till integritet och självbestämmande.
Att arbeta som personlig assistent är ett otroligt viktigt arbete där vi som arbetsgivare ger dig en uppdragschef som ditt närmsta stöd.
Hos oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och får förutsättningar att utföra sitt arbete med yrkesstolthet.
Vi skapar trygghet för dig som anställd genom kollektivavtal och erbjuder bland annat utbildning och friskvårdsbidrag.
Välkommen med din ansökan!
Presentation om kunden
Vi söker en personlig assistent till en positiv och driven ung kvinna som behöver hjälp i sin vardag. Kunden bor i egen lägenhet i centrala Örnsköldsvik.
Tjänsten
Vi söker en kvinnlig personlig assistent. Arbetstiderna är på vardagar: 9.00-15.00 eller 15.00-22.00 och på helgerna: 14.00-22.00.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du ska vara flexibel, ordningsam och samarbetsvillig.
Du får ej vara allergisk då katt finns i hemmet.
Du bör behärska svenska språket i både tal o skrift.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi att lägga stor vikt kring personligheten.
Du som söker bör ha tagit rekommenderade vaccinationer av Covid 19. Körkort och bil är ett plus men inte ett krav.
Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor