OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans.För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter.Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll.Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare.Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård.Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IFA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 350 anställda assistenter. 34årig kvinna som bor i marklägenhet i Kristianstad söker personlig assistent.På grund av funktionshindret Rett Syndrom behövs personlig assistans dygnet runt. Dina arbetsuppgifter är att finnas med som stöd vid olika aktiviteter som dans, bad, musik, konserter, promenader i naturen, hästskötsel, trädgårdsskötsel, praktiska göromål i hemmet samt personlig omvårdnad.Arbetet sker med visuellt tydliggörande pedagogik - tydliggörande av miljön med hjälp av schema och arbetsordningar.Stor vikt är lagd vid struktur och kontinuitet.Den personliga assistentens uppgift är att handleda för att utveckla självständighet och kommunikation och därmed en god livskvalitet.Erfarenhet av detta arbetssätt är en merit.Du bör vara lyhörd, flexibel, trygg och säker i dig själv, ha lätt för att samarbeta samt ha förmågan att ta egna initiativ och samtidigt kunna arbeta väldigt styrt.Vi ser kvinnliga sökanden och att du är rökfri.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Utbildning och handledning sker utöver schemalagd arbetstid.Tjänsten är deltid. Bredvidgång under november - december.Tjänsten är tidsbegränsad under de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra.Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning, referenser och lönekrav.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11