OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker vi förstärkning i vårt team!
Vår kund är en kvinna i 25 års åldern med autism.
Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser samt att hjälpa henne i sin dagliga livsföring.
Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta deltid som personlig assistent.
Idag är tjänsten ca 50%, och du arbetar 3 dagar i veckan 09.00 - 15.30.
Om några månader finns möjligheten, beroende på ditt engagemang i arbetet, att utöka tjänsten till heltid. Om så sker kommer du att arbeta 24-timmars skift med väntetid på natten, på ett rullande schema med en del vardagar men också helger.
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord glädje, engagemang och ansvar.
Tjänsten startar så snart som möjligt, urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag!
Vem vi söker:
Du som söker ska vara lugn och trygg i dig själv, ansvarsfull och ha gott tålamod. Vi arbetar med lågaffektivt bemötande. Det är också viktigt att du är strukturerad som person och drivande i aktiviteter som kunden har. Vidare ser vi gärna att du är i god fysisk form och har mycket energi då du kommer arbeta med en mycket aktiv person.
I de aktiviteter som kunden gör gäller det att du visar engagemang och ligger steget före. Du kommer att få lära dig autismpedagogiken och det är viktigt att du har ett intresse av att lära dig.
Ett krav är att du har erfarenhet av autism, av personlig assistans eller liknande. Vi ser gärna kvinnliga sökande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och erfarenhet av de kvalitéer och kompetenser vi efterfrågar i annonsen.
Körkort: B körkort fordras.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult