OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd från Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.
Jag är en 73- årig kvinna som bor med min man i Lund. Under sommarhalvåret bor vi i vårt sommarhus som är beläget i Glimminge Plantering på Bjärehalvön, vilket innebär att Du måste kunna arbeta på två olika adresser.
Jag behöver assistans all vaken tid måndag - fredag, såsom hjälp med på- och avklädning, dusch- och toalettbesök, måltider och med kommunikation. Helger och nätter ställer mina anhöriga upp som assistenter. Min funktionsnedsättning innebär att min högra sida är försvagad samt att jag inte kan uttrycka mig bra med talat språk. Jag är döv, men läppläsning fungerar bra. Med hjälp av en s.k. Light writer kan jag eller Du skriva stödord, som gör det lättare för oss att förstå sammanhanget. Jag använder mig av skrivtolkning vid föreläsningar o. dyl.. Min funktionsnedsättning gör att jag behöver mycket daglig gång- och balansträning samt träning och tänjning av högerarmen.
Du som söker ska:
Vara lugn och trygg
Ha hög ansvarskänsla
Vara följsam och kreativ
Ha god förmåga att kommunicera med tecken som stöd
Ha intresse för litteratur och matlagning
Ha förståelse för min och min familjs personliga integritet
Vara rökfri
Inte vara pälsdjurs allergiker då vi ibland har en lånekatt
Kunna arbeta både dag och kväll
Kunna arbeta på två olika adresser
Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisa.
Tillträdesdatum snarast/enligt överenskommelse
Tjänsten är deltid med 6 timmar/dag.
Rekrytering kommer att påbörjas under annonsering av tjänsten.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11