OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på en natttjänst på cirka 30 timmar/vecka = 2 nattpass/vecka,eller som vikarie vid behovhos vår kund i Vallentuna.
Tjänst på 30 timmar/vecka innebär följande arbetstider:
Kl. 16:00-08:00 (2 timmar väntetid förekommer, resterande av natten sker vaket)
Arbete som vikarie vid behov gäller följande arbetstider:
Kl. 08:00-16:00
Kl. 16:00-08:00 (2 timmar väntetid förekommer, resterande av natten sker vaket)
Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.
Om kunden
Kunden är en man i 60-årsåldern med MS samt Stroke och mycket humor. Han har olika typer av hjälpmedel för att underlätta stöttning och lyft vid förflyttningar. Till detta är han duktig på att berätta om hur han själv vill ha det så att man som assistent kan genomföra sitt arbete på bästa sätt.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriter:
Vårderfarenhet eller motsvarande
Vårdutbildning eller motsvarande
Erfarenhet av personer med antingen MS eller Stroke
För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att dubeställtett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registretvia följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Sysselsättningsgrad: Tjänst på cirka 30 timmar/vecka eller som vikarie vid behov.
Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För dig med Anställningsstöd
Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Hantering av din ansökan
Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600