OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ytterligare en assistent till vår kund som bor i Enskededalen. Du kommer följa med honom på DV tre dagar i veckan. Vi söker dig som gärna kan teckenkommunikation och tidigare erfarenhet av liknande arbete.
Vår kund är en glad kille på 26 år som bor i egen lägenhet i Enskededalen. Han sitter i rullstol och använder sig mycket av teckenkommunikation. Han har psykiska funktionsnedsättningar och det kräver ingående kunskap om honom. Du kommer möta kunden utanför DV på morgonen 09:00 måndag, onsdag och fredag för att avsluta passen klockan 13:00 men vid semester/ sjukdom och ledigheter kan det bli fler timmar. På DV är du med och är hans stöd, vi söker efter en man då kunden känner sig mest bekväm det. Förekommer integritetsnära situationer.
Vi arbetar efter dagliga rutiner, dokumentation och har regelbundna APT. Du erbjuds trevliga kollegor och en kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner – det är viktigt att både du som assistent och vår kund känner er trygga.
Assistentens roll och erfarenhet
Vår kund förstår både spanska och svenska men använder sig mycket av teckenkommunikation och bilder så det är meriterande om du kan båda språken men även har erfarenhet av teckenkommunikation, TAKK. Du som person behöver vara en ansvarstagande, lugn, lyhörd, initiativrik, positiv, självständig person som också kan samarbeta med kollegor.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och för varandra.
Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet av liknande arbete.
· Erfarenhet av psykiska funktionsnedsättningar.
· Svenska i tal och skrift.
· Spanska i tal.
· Teckenkommunikation, TAKK.
Arbetstid/ tjänstgöringsgrad
· Start omgående eller enligt överenskommelse.
· Arbetspass måndag, onsdag, fredag 09:00 – 13:00
· Extra vid behov.
Om lön
Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal
Vi erbjuder friskvård
Kontaktperson
Kundansvarig: Lotta Lehn
E-post: rekrytering.lotta@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Enskededalen
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Benjamin Isasson
Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Benjamin Isasson
Benjamin Isasson
Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner
Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Benjamin Isasson