OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistansföretag! Vårt måtto är småskalighet och närhet, vilket vi uppnår dels genom att vi är samma personer på kontoret idag som för 24 år sedan och dels genom att vi har begränsat oss till att bara ta emot maximalt 20 uppdragsgivare (assistansanvändare) bosatta i enbart Jämtlands län. Att inte vara vinstdrivande, samt att försöka ha de bästa villkoren för både assistansanvändare och anställda är ett annat viktigt mål för vår verksamhet. Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har både vårt kontor och en stor samlingslokal för träffar/utbildningar.
Naturligtvis har vi tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (KFO/Kommunal) för all personal hos oss !
Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)
Vi söker nu en en PERSONLIG ASSISTENT, en tjänst/vikariat på timmar (enligt ök med dig) till en trevlig man boendes i Strömsunds tätort. Som personlig assistent kommer du att hjälpa mannen med det han säger att han behöver hjälp med, vilket bla innefattar all personlig omvårdnad, förflyttningar och sysslor/aktiviteter både i hemmet och ute i samhället i övrigt. Hund finns så du kan ej vara allergisk. Det är en fördel om du inte är rökare.
Schemat gör vi upp tillsammans med dig, men tid som kan vara aktuell är någon eftermiddag eller kväll och nån helgdag då och då när du kan och vill. Du kommer både jobba ensam och ibland tillsammans med en kollega. Du kommer självklart få mer information om uppdraget vid en eventuell intervju! Så välkommen att söka till ett härligt gäng på 5 personer!
För alla uppdrag hos oss gäller; Noggrann introduktion och utbildning innan start, regelbundna personalmöten, bra försäkringar via KP för dig och din familj, rejält friskvårdsbidrag - fn. 2000:-/termin och regelmässig vidareutbildning ses som en självklar del i arbetet - även för våra vikarier!
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigade och dennes familj samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader för ev. andra uppdrag, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Andersson, Barbro Lewenhagen
063-10 08 28
Annika Andersson, Barbro Lewenhagen
063-10 08 28
Annika Andersson Barbro Lewenhagen
063100828