OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistansföretag! Vårt måtto är småskalighet och närhet, vilket vi uppnår dels genom att vi är samma personer på kontoret idag som för snart 25 år sedan. Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har både vårt kontor och en samlingslokal för träffar/utbildningar. Naturligtvis har vi tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (Fremia/Kommunal) för all personal hos oss !
Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com, vår Facebooksida eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)
Vi söker nu en kvinnlig PERSONLIG ASSISTENT, extra till en tjej boendes i Hackåsområdet i Bergs kommun ref 14-21.
Är du en påhittig, flexibel, positiv tjej/kvinna som söker ett extrajobb nu och framöver?
Då ska du söka jobbet hos denna härliga tjej! Erfarenhet av barn/ungdomar i allmänhet eller barn/ungdomar med funktionshinder är en merit men absolut inte ett krav! Att ni trivs med varandra är viktigast, vilket ni också får pröva på under introduktionen som får ta den tid det tar.
Tjejen har bla autistiska drag som gör att hon behöver hjälp med det mesta i sin vardag (ej förflyttningar) -både hemma hos sin härliga familj men även ute på olika aktiviteter. Hon gillar musik, pyssel, glitter och glamour så du får gärna dela de intressena.
Du måste behärska det svenska språket till fullo då det är viktigt att hon förstår dig. Det finns djur av alla slag i hemmet så du kan inte vara allergisk.
Schemat gör vi upp tillsammans med dig, men tid som kan bli aktuell är nån kväll eller nån dag både vardag som nån helg då och då.
Du kommer självklart få mer information om uppdraget vid en eventuell intervju!
Intresserad? Sök då redan nu och märk din ansökan med ref nr. 14-21. För att få arbeta med barn behöver du också ett utdrag från polisens belastningsregister, som du själv beställer via följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Polisens handläggningstid kan vara veckor, så beställ så snart som möjligt.
För alla uppdrag hos oss gäller; Noggrann introduktion och utbildning innan start, regelbundna personalmöten, bra försäkringar (föräldrapenningtillägg, sjukförsäkring, arbetsskadeförsäkring, tjänstepension, tjänstegruppliv) via KP för dig och din familj, rejält friskvårdsbidrag på 2 000:-/termin, pedagogiska måltider samt regelmässig vidareutbildning ses som en självklar del i arbetet - även för våra vikarier!
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigade, av föräldrar samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader för ev. andra uppdrag, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor