OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sociala omsorgsförvaltningen ansvarar för ansökningar, stöd och service som riktar sig till medborgare med olika former av funktionsnedsättning. Sociala omsorgsförvaltningen söker nu personliga assistenter till olika uppdrag där man får en unik möjlighet att göra skillnad i en annan människas liv.
Som personlig assistent kommer du att finnas i brukarens vardag. Du skall medverka till att brukaren får möjlighet att utvecklas på ett gynnsamt sätt och du skall vara en positiv och ansvarstagande person. Därutöver behöver du vara social, flexibel och ha ett allmänt gott omdöme.
Då vi söker personal till tre olika uppdrag, hos två män och en kvinna, kan arbetsuppgifterna variera utifrån ålder och behov. Funktionsnedsättning på våra brukare varierar, så ange gärna i din ansökan vad som intresserar dig mest.
Vi tillämpar individuellt verksamhetsanpassad schemaläggning. Förekommande arbetstider är dag, kväll, sovande jour och helgarbete.
I Borås Stad tillämpar vi rökfri arbetstid.
Vi ser gärna att du gått Vård- och omsorgsprogrammet, personlig assistansutbildning, barn- och fritidsprogrammet eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Meriterande är erfarenhet och kunskaper om olika funktionsnedsättningar, CP och neuropsykiatrisk sjukdom. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som personlig assistent. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Enligt SoL/LSS görs kontroll i Brotts- och Misstankeregistret vid anställning
Rekryteringsprocessen pågår under ansökningsperioden.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor