OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker en personlig assistent till en kvinna på 63 år med MS. Du som assistent kommer att vara henne behjälplig med det mesta som kan uppkomma i det vardagliga livet exempelvis att följa med på olika aktiviteter och att utföra sysslor som hon inte kan utföra på egen hand.
Om tjänsten:
Vi söker dig som är intresserad av att jobba som timvikarie hos vår kund, som timvikatrie hoppar du in och jobbar vid ordinarie assistenters frånvaro ex. sjukdom och semester.
Arbetstiderna är förlagda på dagtid, på vardagar arbetar du mellan kl. 07.00-16.00 och på helger mellan kl. 07.00-17.00. Kvällspass förekommer ibland hos kund vid exempelvis bio samt föreningsverksamhet.
Vem vi söker?
Vi söker dig som tycker om att ge andra omvårdnad och förgylla en annan människas tillvaro. Det är viktigt att du tycker om att arbeta med människor och att du alltid har kunden i fokus. Du ska vara positiv, ansvarsfull och lyhörd. Våga vara ärlig och säga vad du tycker. Vi ser gärna kvinnliga sökanden till tjänsten, stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att bli aktuell krävs:
B-körkort
Du tål pälsdjur och är inte rädd för hundar då det förekommer att hundar vistas i kundens hem
Du har god fysik och tål tunga lyft
Vi ser gärna att du har en utbildning som undersköterska eller annan likvärdig vårdutbildning. Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet från arbete som personlig assistent och eller inom vården.
Urvalsprocessen sker löpande så skicka din ansökan redan idag!
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikariat. Arbetstiden är på vardagar förlagd mellan kl. 07.00-16.00 och på helger mellan kl. 07.00-17.00
Lön: Fast timlönen enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult