OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alma Assistans är ett serviceföretag till kunder berättigade till personlig assistans enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Alma Assistans affärsidé är att erbjuda en individuellt anpassad personlig assistans av hög kvalitet och genom ett personligt engagemang hjälpa och stödja personer med funktionsnedsättningar.
Har du erfarenhet som personlig assistent och tänker dig din framtid inom yrket?
Då väntar ett roligt, omväxlande och givande arbete hos en av våra kunder.
Tjänsten är på 75% och förlagd till dag/kvällstid, helg. Möjlighet finns att jobba extra för den som vill komma upp mer i tid. Du kommer ingå i ett team med fasta assistenter och en kundansvarig. Assistentteamet har regelbundna möten för utveckling och handledning.
Startdatum för introduktion av tjänsten är den 15 augusti och efter introduktion börjar din ordinarie schemarad.
Vår kund är en lugn, social, ung vuxen tjej som bor i egen bostad centralt i Uppsala. Hon har en lätt utvecklingsstörning, autistiska drag och en svår epilepsi som kräver tillsyn. På fritiden är hon aktiv inom både sport, musik, sång och gillar att umgås med vänner och familj.
Kunden har assistans dygnet runt med vaken natt. Assistenterna jobbar i hemmet, på hennes arbete på en teater och följer med på fritidsaktiviteter. I arbetsuppgifterna ingår att sköta kundens hem, planera för kommande aktiviteter och assistera/vägleda henne för en fungerande vardag.
Vi söker en lugn och trygg person som har ett stort eget driv, är strukturerad och som ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras.
Vi söker främst dig som har erfarenhet av arbete inom personlig assistans/vård- eller pedagogyrken. Meriterande är erfarenheter inom autism. Har du kunskaper kring epilepsi så är det till hjälp för dig när du ska sätta dig in i arbetet. Alla assistenter får dock utbildning i epilepsi oavsett erfarenhet.
I assistentteamet är det viktigt med en viss stabilitet och just denna tjänst ser vi som en varaktig anställning under flera år.
Välkommen med din ansökan. Urval kommer ske löpande så tveka inte att söka. Lön enligt kollektivavtal.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsansvarig Marie Hoffmann
0767792725
Kundansvarig Kristina Källström
018-60 01 81
018-500380
VD Simon Grabavac
018-500380
Kundansvarig Cecilia Jansson
018-50 06 80
Kundansvarig Cecilia Jansson
018-500380
Kundansvarig Anna Sturedahl
0735141425
Kundansvarig Cecilia Jansson
018-50 06 80
Verksamhetschef Marie Hoffmann
018-50 02 80
Verksamhetsansvarig Marie Hoffmann
0767792725
Kundansvarig Kristina Källström
018-60 01 81
018-500380