OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och noggrann person som tidigare jobbat som personlig assistent eller är intresserad av yrket? Då kan det vara dig vi söker! Vår kund bor i Ödeshög och är nu i behov av att tillsätta en vikarie på ca 75% för att täcka upp för föräldraledighet med start omgående eller enligt överenskommelse. Vikariatet sträcker sig inledningsvis till januari 2023.
Kunden bor tillsammans med sin familj. I hemmet finns även två hundar samt katt vilket innebär att du som assistent inte bör vara allergisk mot pälsdjur såpass att det påverkar dig och ditt arbete. Flickan har ett omfattande vårdbehov och det krävs noggrannhet och mycket ansvar, hon har andningssvårigheter och har behov av cpap. Arbetstiderna är förlagda varierande tider eftermiddag/kväll och vaken natt vardagar samt dagtid varannan helg. vilket innebär att du som assistent måste känna dig bekväm med att jobba vaken natt.
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet från en liknande roll
- Vi ser gärna att du är bra på att läsa av kroppsspråk för att ta in och tolka olika signaler
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Tål pälsdjur
Du som söker bör ha ett intresse för olika typer av kommunikation som bildstöd (TSS), kunden har nyligen börjat använda en ögondator så det är och kommer vara en stor del av vardagen med kommunikationsträning.
Det är meriterande att ha B-körkort och bil för att ta sig till och från arbetet om du inte bor i området.
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat med barn eller som personlig assistent
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker en vikarie på ca 75% inledningsvis till januari 2023. Arbetstiderna är förlagda varierande tider eftermiddag/kväll och vaken natt vardagar samt dagtid varannan helg.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Registerutdrag
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Blanketten du ska välja heter LSS - Arbete med barn med funktionsnedsättning (442.9)
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Frågor?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Hoppas vi hörs av!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult