Personlig assistent, Funktionshinder

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med knappt 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor med olika funktionsnedsättningar i deras hem, som har ett bra bemötande och har lämplig utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom liknande verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som personlig assistent innebär att ge individuellt anpassat stöd till människor i olika åldrar. Arbetet är viktigt, varierande, utmanande och glädjerikt.
Att arbeta som personlig assistent i vår verksamhet kan innebära att arbeta med motivationsarbete och tydliggörande pedagogik.
Du arbetar efter aktuell genomförandeplan och har den enskildes behov i fokus. Att arbeta med social dokumentation ingår i arbetet.
Som personlig assistent samverkar du med både externa och interna kontakter såsom exempelvis anhöriga, god man, skola/daglig verksamhet och kommunsköterska.

Arbetstiden är schemalagd dag, kväll och helg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning från Omvårdnadsprogrammet med inriktning mot funktionshinder/barn och fritidsprogrammet, pedagogisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och/eller erfarenhet från liknande arbete.

Egenskaper som värdesätts för tjänsten är att du är trygg och stabil. Du har förmåga till samverkan samt till att skapa goda relationer och har ett respektfullt förhållningssätt för den enskildes integritet och självbestämmande. Du skall klara att skilja på det personliga och professionella i relationen.
Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Erfarenhet av att jobba inom funktionshinderområdet är meriterande. Erfarenhet av social dokumentation, gärna i systemet Treserva. Du bör tycka om att ta ansvar, vara kreativ, flexibel, trygg, utåtriktad och intresserad av verksamhetsutveckling.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Ansökningarna behandlas löpande under ansökningstiden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Lindell, tf verksamhetschef
0303-37 13 02, 0737-73 13 02
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ebba Sjöstedt, verksamhetschef
0303-33 01 28, 0704-32 01 28
Anita Bemerstam, enhetschef
0303-33 03 67
Anna Karlsson Arndt, arbetsledare
0303-33 02 40
Agneta Lindell, enhetschef
0737-73 13 02
Annelie Oscarsson, enhetschef
0737-73 12 29
Solveig Andersson, arbetsledare
0704-32 09 37
Jenny Lomfors, arbetsledare
0704-32 05 06
Ann Johansson, enhetschef
0303-33 01 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Funktionshinder
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb