Personlig assistent, Glimåkra. 50-70 %. Referens nr: 190-2022

Personlig assistent, Glimåkra. 50-70 %. Referens nr: 190-2022

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Du måste våga ta ansvar och ha respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i dig själv. Vara flexibel, uppriktig och ha stort tålamod samt kunna ta egna initiativ. Humor och god fysik är andra bra egenskaper. Som personlig assistent förväntar vi oss att Du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad är. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet.
Dina arbetsuppgifter består av att vara personlig assistent åt vår dotter som är 27 år. Hon behöver hjälp med allt i vardagen som du själv gör varje dag utan att tänka så mycket på det, såsom kommunikation, förflyttning, matsituation (sond), personlig hygien och fritidsaktiviteter. Du ska se henne och vara lyhörd för hennes behov. Vår familj bor på landet och har djur - vilket gör att man inte kan allergi mot djur. Du som söker ska vara 20 år eller äldre. Ser gärna kvinnliga sökande. Körkort och bil för arbetsresor är ett krav.


Övrigt


Lön, ersättning och förmåner
Individuell lönesättning. Fremias kollektivavtal för personliga assistenter.


Om anställningsvillkoren
Här jobbar man oregelbunden arbetstid. Vardag som helg. Det kan också förekomma att man jobbar dygn.


Om ansökan
Ansökan ska innehålla: personligt brev, CV, referenser och eventuella lönekrav. Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas vid eventuell anställning. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag. Ange refnr: 190-2022

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18 0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18 0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MejDej-kooperativet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 1 oktober 2022

Besöksadress

Kockumsgatan 6
None

Postadress

Box 503
KRISTIANSTAD, 29125

Liknande jobb