PERSONLIG ASSISTENT GRÅBO

PERSONLIG ASSISTENT GRÅBO

Arbetsbeskrivning

Är du en ansvarsfull och omtänksam person som ser en framtid som personlig assistent? Vi söker dig som vill och kan arbeta med omvårdnad och ser gärna att du är utbildad undersköterska.
Hos vår kund som bor i Gråbo i Lerums kommun finns i dag 6 assistenter och vi söker nu efter dig som vill bli en trygg och värdefull assistent och kollega. Vi arbetar efter dagliga rutiner, dokumentation och har regelbundna APT.
Som assistent hos denna unga multihandikappade kvinna arbetar ni dagtid två assistenter tillsammans så vi söker dig som förstår vikten av gott samarbete med kunden, anhöriga, kollegor och assistansanordnare. Du erbjuds här ett arbete där din insats märks och uppskattas. Du får utbildning och introduktion på plats men får också tillgång till vårt utbildningsprogram och friskvård.


Det dagliga arbetet består till stor del av omvårdnad och omtanke runt alla delar i vår kunds dagliga behov. Vår kund behöver hjälp med allt från matning via sond till hygien, träning och andra vardagliga sysslor som inköp tvätt och städ. Du kommer att arbeta där vår kund är – oftast i den egna lägenheten som finns i villan där kundens mamma bor. Du erbjuds trevliga kollegor och en kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Hundar finns i hemmet så man bör inte vara pälsdjurs allergiker. Våra assistenter erhåller alltid en individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner – det är viktigt att både du som assistent och vår kund känner er trygga.


Assistentens roll och erfarenhet
Du behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Det viktigaste är dock att vi hittar trygga omtänksamma assistenter som vill gör varje dag värdefull och fin för vår kund.
Körkort och egen bil underlättar.

Meriterande erfarenheter
· Utbildad undersköterska meriteras
· Tala flytande svenska
· Erfarenhet av sond och EP


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· 20–30 timmar i veckan (50-70%)
· Vi har flera tjänster att erbjuda
· Pass finns dygnets alla timmar och även helg.
· Just nu finns flera lediga tjänster på både dag/natt.
· För rätt person finns möjlighet att påverka schema och tjänstgöringsgrad.
· Arbetstider: 8-18:30, 11-21:15 och 21-08:15


Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.


Kontaktperson
Kundansvarig: Sandra Forsell
Ansök till tjänsten, via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee


På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret


Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2024
  • Ansök senast: 8 september 2024

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024