PERSONLIG ASSISTENT HÄGERSTEN/ÄLVSJÖ

PERSONLIG ASSISTENT HÄGERSTEN/ÄLVSJÖ

Arbetsbeskrivning

Vi söker en assistent för att stärka upp teamet hos vår kund Nadia.
Hon är en charmig flicka på 5 år som är född med hjärnskada Cerebral Pares, grov synnedsättning och rörelsehinder.
Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det Nadia inte klarar att göra själv. Hon behöver hjälp med att inta mat och dryck vid måltider. Hygien, aktiv och ständig tillsyn på grund av Epilepsi och rörelsehinder, men också hjälp med att aktiveras genom lek och träning. Nadia måste träna sin kropp varje dag. Dels i förebyggande syfte för att inte tappa de funktioner hon har i dagsläget, även för att hon ska utvecklas. Hon tycker det är extra roligt att gå till lekpark, bada och när hon får spela basket utifrån sina egna förutsättningar.
Som Nadias assistent har du en viktig roll och blir en betydelsefull person i Nadias vardag. Hon bor tillsammans med sina föräldrar och sin tvillingsyster. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov.


Assistentens roll och erfarenhet
Du som person behöver vara lekfull, noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Bra om du har erfarenhet från vård eller arbetat med barn tidigare. Det viktigaste är ändå att personkemin stämmer- att just ni hittar ett band och att du är villig att lära dig allt om Nadia och hennes behov.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider ibland eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter
· Lekfull och initiativrik
· Gillar att jobba med barn
· Tala flytande svenska


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Deltid 14timmar varannan vecka.
· Arbetstiderna är förlagda varannan helg, 7timmar lördag och 7 timmar söndag.
· Start omgående.


Kontaktperson
Kundansvarig: Wenche Iskander
Administratör: Silvia Ovat
E-post: rekrytering.silvia.ovat@fmfassistans.se

Märk din ansökan med referens: Hägersten

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb