PERSONLIG ASSISTENT HÖLLVIKEN

PERSONLIG ASSISTENT HÖLLVIKEN

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu stärka upp i arbetsgruppen runt vår kund, hon är en medelålders kvinna med Parkinsons sjukdom som bor i Höllviken. Runt vår kund finns sedan tidigare en grupp fina assistenter.
Hos vår kund i Höllviken finns i dag ca 3 assistenter och vi söker nu efter dig som vill bli en trygg och värdefull assistent och kollega. Vi arbetar efter dagliga rutiner, dokumentation och har regelbundna APT.
Vår kund har ett assistansbehov dygnet runt. Hon behöver hjälp med alla vardagliga sysslor i hemmet såsom kommunikation, mat, hygien, träning, aktiviteter, inköp, tvätt och städ. Du kommer att arbeta där vår kund är – oftast i den egna lägenheten.
Du erbjuds trevliga kollegor och en kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner – det är viktigt att både du som assistent och vår kund känner er trygga.

Assistentens roll och erfarenhet
Som assistent hos denna kvinna söker vi dig som förstår vikten av gott samarbete med kunden, kollegor, anhöriga, förvaltare och assistansanordnare. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande, lyhörd och positiv. Att du kan arbeta självständigt men även har god sammarbets förmåga med kollegor. Du får gärna vara initiativrik och tycka det är roligt att hitta aktiviteter som passar kunden. Erfarenhet av omvårdnadsarbete och Parkinson är det ett plus men vi söker framför allt rätt person.
Kunden har assistans under hela dygnet, jour på natten, så en flexibilitet måste finnas inför att arbeta både dag/kväll/natt/helg. Du behöver även vara flexibel gällande arbetstiderna eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och för varandra.

Meriterande erfarenheter
· Utbildad undersköterska meriteras.
· Erfarenhet av Parkinsons sjukdom.
· Flytande svenska i tal och skrift.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Start omgående.
· Timanställning, vid behov.
· Pass finns dygnets alla timmar och även helg. Nattpass med jour.
· Vi söker assistenter på fast schemarad samt timvikarier.


Kontaktperson
Kundansvarig: Lena Jurland
Kontaktperson: Johanna Sundstrand
E-post: johanna.sundstrand@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Höllviken

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


6 oktober 2024

6 oktober 2024