OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fixa Assistans AB är ett familjeägt företag som startades år 2001. I företaget finns en lång och bred erfarenhet av att leva med personlig assistans i hemmet vilket ger en unik möjlighet från vår sida att förstå den enskilde brukarens livssituation såväl som den personliga assistentens viktiga yrkesroll. Vi är ett assistansföretag som ser det lilla företaget som en fördel. Närheten till våra brukare och assistenter ser vi som självklart och personligt. Vi värdesätter familjekänslan i företaget och värnar om långsiktiga relationer mellan assistent och brukare. För oss är det också viktigt med en låg personalomsättning och att skapa en trygg och säker vi-känsla mellan brukare och assistenter i varje team.
Vi söker en personlig assistent till en rörelsehindrad äldre man som bor i Karlshamn. Tjänsten är på 75 % med tillträde och introduktion i slutet av mars-21. Du jobbar dagtid, kvällar och varannan helg enligt schema. Du arbetar i brukarens hem.
Vi söker dig som gärna har någon erfarenhet av demensvården och arbete med funktionshinder. Du ska vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ och anpassa ditt arbete efter brukarens behov. Personkemin är viktig och därför kommer stor vikt även att läggas vid dina personliga egenskaper såväl som erfarenhet.
Arbetet ger många möjligheter men ställer stora krav på att du som assistent har en bra förmåga att avläsa behov och önskemål, utan att dessa alltid uttrycks verbalt. Arbetstempot är blandat. Du får ej ha några fysiska problem då det i arbetet ingår hjälp med förflyttningar. Du måste prata svenska flytande i tal och skrift.
Arbetets karaktär gör att manliga sökande är aktuella, du måste vara helt rökfri.
I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har. Ange referenser. Vi vill att du skickar in ett personligt brev och cv. Vi tar ej mot ansökan via ledigajobb.se.
Urval och intervju sker löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2021-03-22. Ange referens B150 i din ansökan.
P g a rådande omständigheter kring Covid-19 så genomför vi just nu alla anställningsintervjuer digitalt.
Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. #jobbjustnu
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Yvonne Forssell
0454-39725
Tina Thuresson
0454-39725
Yvonne Forssell
0454-39725
Tina Thuresson
0454-39725
Jeanette Nielsen
0454-39725
Anne Liljedahl
0454 397 25
Yvonne Forssell
045439725