PERSONLIG ASSISTENT HUDIKSVALL

PERSONLIG ASSISTENT HUDIKSVALL

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en trygg och viktig person i Björns vardag? Här finns i dag en härlig grupp assistenter och tack vare dem och Björns fantastiska anhöriga så kan Björn nu bo i egen lägenhet. En av Björns assistenter har fått arbete närmare hemorten och därför söker vi nu hennes ersättare i en glad ansvarsfull och omtänksam person som vill arbeta med människor och som också ser en framtid som just personlig assistent.
Om tjänsten
Björn behöver assistans dygnets alla timmar förutom när han är på dagligverksamhet under delar av dagen. Arbetet som assistent mestadels på pass under eftermiddagar, kvällar, nätter, vardagar och helger.
Björn har en medelsvår utvecklingsstörning och autism, behöver ständig tillsyn. När han kommer till föräldrahemmet blir det oftast bastu och ett dopp i bubbelpoolen utomhus. Björn hänger gärna med på utflykter och tar gärna en sväng på 4 hjulingen ut i naturen. Långa promenader är inget för Björn då han har svårt att gå långt. Björn behöver hjälp och stöd i alla delar i sin vardag – allt från hygien, städning, inköp och matlagning. Han behöver också hjälp med att planera in dessa sysslor men också roliga aktiviteter.
Vi söker assistenter som ser möjligheter i stället för problem. Som vill vara med att tillsammans med familj och assistansbolag arbeta för en trygg bra assistans och arbetsmiljö hos Björn och hans assistenter

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person behöver vara trygg, ansvarstagande, lyhörd och initiativrik och positiv. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Du får gärna ha erfarenhet från arbete med personer med funktionsnedsättning. Mest av allt söker vi rätt person. Introduktion och utbildning sker på arbetsplatsen.
Meriterande erfarenheter
· Arbete med personer som har funktionsnedsättning.
· Pedagogisk utbildning.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· 20–30 timmar/vecka på schema.
· Extra på timmar vid behov.

Kontaktperson
Kundansvarig: Annika Florin
Tel: 076-175 30 11
E-post: rekrytering.annika@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Hudiksvall
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret


Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb