Personlig assistent i Gävle

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Gävle. Vår kund är 79-årig rullstolsburen kvinna som för ungefär 20 år sedan fick en stroke. Hon tycker om att gå på promenader, att fika på stan, pyssla och titta på tv. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser.

Vi söker dig som är intresserad av jobba extra och har möjlighet att hoppa in vid ordinarie assistenters sjukdom eller frånvaro. Arbetspassen är kl 10-22.30 och varrierar mellan vardagar och helger. Det är viktigt att du är flexibel och ibland kan tänka dig att komma in och arbeta med kort varsel.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet men vi ser gärna att du som söker tjänsten tycker om att laga mat och att umgås med djur eftersom att kunden både har hund och katt. Urvalsprocessen sker löpande och mer information tilldelas vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: Ej ett krav
 
Arbetstid / Varaktighet: Kl 10-22.30 på vardagar och helger. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell timlön enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 oktober 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent till Ung kille i Stockholm

26 november 2024