Personlig Assistent i Helsingborg!

Personlig Assistent i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder ett arbete som personlig assistent till dig som är ansvarsfull och engagerad. Det är en fördel om du har erfarenhet av autism. Egenskaper hos dig som vi uppskattar är om du har lätt för att anpassa dig, har tålamod kan ta egna initiativ och är trygg i dig själv.

Jag är en glad och nyfiken kille i 30 års-åldern som har en intellektuell funktionsnedsättning och autism. Jag har ett syndrom som ger balanssvårigheter. Mina kommunikationssvårigheter gör att jag förstår en hel del men inte kan tala. Det gör att du behöver kunna läsa av mina signaler. Du är mitt levande stöd i alla olika situationer. Det innebär att jag behöver din assistans i vardagens alla aktiviteter såsom kommunikation, personlig hygien, måltider samt med på och avklädning. Aktiviteter som jag gillar är att lyssna på musik och vara ute. Jag bor i egen lägenhet och har behov av dubbelassistans dygnet runt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent och att du kan bada då det förekommer rehab-bad. Vi söker nu en vikarie som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro då vi är ett stort team så kan det innebära mycket arbete.

Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt

Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov

Tillträde: Snarast

Stor vikt vid läggs på personlig lämplighet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan!

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.



För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.

Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal med Vårdföretagarna.



Om Kompis Assistans
Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. 

Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.

Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm.

Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.

Att arbeta som personlig assistent hos oss
Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån.

Belastningsregistret
För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompis Assistans EF
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb