PERSONLIG ASSISTENT I HÖLLVIKEN

PERSONLIG ASSISTENT I HÖLLVIKEN

Arbetsbeskrivning

Vår kund är en 10 årig tjej som bor med sin familj i Höllviken. Vi söker dig som kan arbeta varannan helg och som är en aktiv och kreativ person.
Hon behöver stöd i sin dagliga livsföring, kommunikation och aktiviteter. Du bör kunna planera, förbereda och genomföra meningsfulla och roliga aktiviteter tillsammans med vår kund. Hon klarar inte kravfyllda situationer och hon behöver din fulla närvaro. Som hennes assistent ska du vara ett steg före. Att du arbetar lågaffektivt utgår vi ifrån då du som assistent måste ha hjärta och förståelse för detta arbete.
Vår kund gillar är att leka, hoppa studsmatta, gunga och bada. Viktigt att förstå är att lika mycket som hon kan vara aktiv, kan också perioder med stor passivitet förekomma.
Assistentens roll och erfarenhet
Du som person bör vara empatisk, inkännande, initiativrik och positiv. God fysik, för vår kund rör sig mycket och är gärna ute oavsett väderlek. Det är viktigt att du har tålamod och kan vänta ut situationen. Du ska kunna motivera och bekräfta kunden. Hon behöver också integritetsnära hjälp. Då det finns katt i hemmet söker vi dig som inte är pälsdjursallergier.
Du kommer att få individanpassad introduktion och utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.
Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet av flera diagnoser bland annat autism.
· Erfarenhet av epilepsi.
· Körkort och tillgång till egen bil.
· Vana av bildstöd.
· Förståelse för vikten av struktur och rutiner.
· Rökfri under arbetstid.
· Svenska i tal och skrift är ett krav.
Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· På timmar.
· Extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Start omgående.
· Sommarvikarie juni, juli och augusti.
· Både dagspass, kvällspass.
· Arbete på helg- och storhelger förekommer.
Kontaktperson
Kundansvarig: Jonas Wanker
Tel: 072-183 97 87
E-post: rekrytering.jonas.wanker@fmfassistans.se
Ansök till tjänsten, via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee
Märk din ansökan med referens: Höllviken tjej

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


6 oktober 2024

6 oktober 2024