Personlig assistent i LSS pool

Personlig assistent i LSS pool

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Vill du ha variation och tycker du om att arbeta med människor?

Som personlig assistent i pool kommer du att ha hela kommunen som din arbetsplats. I första hand som personlig assistent men arbete på bostäder med särskild service och daglig verksamhet enligt LSS förekommer också. Arbetsgruppen består idag av 7 trygga och kompetenta arbetskamrater och professionell handledning finns som stöd i ditt arbete. Det här är ett arbete för dig som vill utvecklas och ta ansvar.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med olika funktionshinder. Hjälpa personerna att ta tillvara sin förmåga och stärka personernas möjligheter att leva ett självständigt liv. Arbetet innebär att stödja och hjälpa brukaren i vardagens alla situationer, som hygien, måltider, av-och påklädning, förflyttning, aktiviteter, träning och det sociala kontaktnätet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är klar med omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren prövar likvärdig. Arbetet som personlig assistent kräver ett professionellt förhållningssätt och bemötande, ett stort tålamod samt att du är lyhörd.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, arbetar självständigt och har lätt för att samarbeta med andra människor/övriga professioner. Eftersom arbetet förekommer i hela kommunen är körkort och tillgång till egen bil ett krav. Datorvana är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid yrkeserfarenhet och personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Tillsvidare Heltid. Tillträde efter överenskommelse.  
Arbetstiderna är fördelade över hela dygnet, vardag som helgdag med var tredje helg.  
Flexibel arbetstid genom timbank ger brukaren hjälpen på rätt tid och dig möjlighet att påverka din arbetstid. Lön enligt avtal med fast lönetillägg.                   

Utdrag ur polisens belastningsregister ska kunna uppvisas innan anställning. Beställ redan idag! Vid en intervju ska du också kunna visa upp en giltig id handling.

Kontaktperson

Biträdande enhetschef Maria Löfgren, växel 0240-86000

Facklig kontaktperson

Kommunal via kommunens växel 0240-86000

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 210228. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024