Personlig assistent i Rätan

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Rätan. Vår kund är en kvinna som har epilepsi och som efter en stroke sitter i rullstol. Hon tycker om att lösa korsord och att åka ut och shoppa.

Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, hushållssysslor och personlig hygien.

Tidigare erfarenhet av att arbeta inom vård, omsorg och/eller personlig assistans ser vi som meriterande. Det är en förutsättning att du inte är allergisk eftersom det finns hund i kundens hem. Du bör heller inte vara överkänslig emot tobaksrök eftersom vår kund röker (främst utomhus).

Vi söker dig som är intresserad av att hoppa in vid ordinarie assistenters sjukdom eller frånvaro. Arbetspassen kommer främst vara förlagda under dagtid. Det är viktigt att du är flexibel och ibland kan tänka dig att komma in och arbeta med kort varsel.

Vi tror att du som söker tjänsten är positiv, lyhörd och flexibel. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande arbetstider främst under dagtid under vardagar och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Timlön enligt överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 juli 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent i Boden

Personlig assistent i Boden

30 november 2024

Personlig assistent Kommun: Lund

Personlig assistent Kommun: Lund

30 november 2024