Personlig assistent i Rätan

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Rätan. Vår kund är en kvinna som har epilepsi och som efter en stroke sitter i rullstol. Hon tycker om att lösa korsord och att åka ut och shoppa.

Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar och hushållssysslor.

Vi söker dig som är intresserad av timvikariat, du som vill jobba extra vid den ordinarie personalens frånvaro. Arbetspassen är förlagda under dagtid, vanligtvis ca kl 10-14 under både vardagar och helger. 

Tidigare erfarenhet av att arbeta inom vård, omsorg och/eller personlig assistans ser vi som meriterande. Det är en förutsättning att du inte är allergisk eftersom det finns hund i kundens hem. Du bör heller inte vara överkänslig emot tobaksrök eftersom vår kund röker. 

Vi tror att du som söker tjänsten är positiv, lyhörd och flexibel. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande arbetstider främst under dagtid under vardagar och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

25 november 2024

25 november 2024