Personlig Assistent i Sandviken

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Sandviken. Vår kund är en kvinna med viss förlamning och svag armfunktion. Hon är yrkesverksam och bor tillsammans med sin man och sina två barn.

Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionshindret sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, träning, personlig hygien, städning och andra hushållssysslor.

Tidigare erfarenhet av arbete med människor med funktionshinder är meriterande. Förflyttningar görs med glidbräda och lift. Erfarenhet av detta är meriterande. I arbetet ingår bilkörning, körkort är därav ett krav. Vi ser gärna att du som söker är rökfri. Allergier finns i familjen. Då kunden jobbar på ett internationellt företag krävs diskretion och viss klädkod.

Vi söker dig som är intresserad av timvikariat, en schemarad med jobb varannan helg, samt dig som skulle passa för en fast nattjänst på ca 20h i veckan. 

Vi tror att du som söker tjänsten är engagerad, tar jobbet på stort allvar och som förstår vikten av kundens och familjens integritet och självständighet. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort fordras. 
 
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående eller överenskommelse


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • fast timlön enl överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 januari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024