PERSONLIG ASSISTENT I ULRICEHAMN

PERSONLIG ASSISTENT I ULRICEHAMN

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en assistent på en tim/behovsanställning hos vår kund Thor, där det i framtiden kan finnas möjlighet till en deltidstjänst. Är du den vi söker?

Thor är en kille på 14 år med autism som söker assistent för långsiktigt uppdrag. Han är glad, nyfiken och frågvis. Tycker om lugna miljöer, gärna promenader och utflykter i naturen. Thor tycker om att spela tv-spel och titta i sin iPad. Bygga Lego, pussla, skriva och måla samt titta på film.
Arbetet med Thor går ut på att finnas behjälplig i hans vardag med att förstå sin omgivning och miljö samt att kommunicera med andra. Hygien och omvårdnad är en del av dina arbetsuppgifter. Det är viktigt för familjen och Thor att du ser ditt uppdrag som långsiktigt då inkörningsperioden för nya personer kan vara lång. Växelvis boende med varannan vecka vilket innebär att du arbetar där han befinner sig. Det är en stor fördel om du kan TAKK och har erfarenhet av utåtagerande beteende.
Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Assistentens roll och erfarenhet
De är bra om du som söker arbete är lugn men aktiv. Du behöver klara av både stress och en del ”dötid” då Thor ibland behöver egen tid, men behöver hjälp med aktiv tillsyn och stöd.
Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter
· Gillar att vara ute i naturen.
· Jobbat som personlig assistent eller på ett boende.
· Tala flytande svenska.
· Erfarenhet av TAAK.
· Erfarenhet av utåtagerande beteende.



Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Start omgående.
· Arbetstiderna är förlagda eftermiddagar, kvällar, helger och skollov.
· Timanställning med tiden utökad visstidsanställning




Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.



Kontaktperson
Kundansvarig: Fredrika Klemmt
Tel: 076-1408486
Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee
Märk din ansökan med referens: Ulricehamn


På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024