Personlig assistent i Västerås

Personlig assistent i Västerås

Arbetsbeskrivning

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning i rollen som Personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder i övre medelåldern med MS boende i Västerås!
Du får här möjligheten att göra skillnad i denna kvinnas liv så hon kan leva ett liv så likt andra som möjligt! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik.
Din arbetsplats är hennes hem och var hon än annars befinner sig. Du är henne behjälplig i det vardagliga livet genom att utföra de uppgifter hon inte själv klarar av såsom hushållssysslor, matlagning, städning, lyft av olika slag, hjälp med personlig hygien, följa med på fritidsaktiviteter med mera.
Tjänsten är som vikarie vid behov, med möjlighet att få mer fastare pass om allt fungerar bra. Arbetstiden är förlagd på dag, kväll och helg.
Du kommer ingå i ett team av personliga assistenter som är utvalda av och för just din brukare. Det är därför otroligt viktigt att ha en god arbetsmoral, där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Vi ser även att du är tillgänglig under jul och/eller nyår.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemi.
VEM SÖKER VI?
Du behöver vara snabbtänkt, ha ett bra bemötande och vara lyhörd, förstående och tålmodig samt vara duktig på att samarbeta. Fysiskt frisk, inga knä eller ryggproblem. Du har förmåga att ta egna initiativ, är självgående och kan kommunicera rakt, tydligt och ärligt.
Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och kan se olika möjligheter och lösningar när ett problem uppstår.
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du måste kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt.
Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans samt har vana att använda lyft och har insyn i vad MS är för sjukdom och hur den ter sig.
Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet har vi därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Körkort är ett krav! Du kör kundens bil när hon ska på aktiviteter mm.
Rekrytering kommer påbörjas under ansökningsprocessen så vänta inte med att ansöka! Ange referensnummer LB24 i mejlets ämnesrad!
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.

ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB
  • 2 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 12 december 2024

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024