Personlig assistent i Visby/Gotland

Personlig assistent i Visby/Gotland

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.

Vill du testa något nytt och byta karriär, eller har du redan en roll som personlig assistent och känner att du stormtrivs inom yrket? Skicka in en ansökan till oss!

Om jobbet som personlig assistent

Vi söker just nu en personlig assistent för en kund i Visby.

Du kommer att arbeta för en person med en ryggmärgsskada, arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och inga förkunskaper behövs. I dina arbetsuppgifter ingår det att hjälpa kunden med handräckning, assistera vid praktiska sysslor och att följa med till kundens arbetsplats. Du har även tillgång till ett assistentrum under dygnsvilan. 

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. Det kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållsarbete, matlagning, till att assistera kunden på arbetet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Då kunden ger instruktioner verbalt behöver du behärska det svenska språket obehindrat.

Vi söker dig som

Är ansvarsfull, diskret och har lätt för att följa instruktioner. Meriterande är om du är rökfri.

På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. 

Om anställningen

Arbetsplatsen är belägen i Visby och det förekommer pälsdjur på arbetsplatsen.

Anställningsformen är "För visstid-så länge assistansuppdraget varar" och rekrytering sker löpande med tillsättning snarast. 

Arbetspassen är dygnspass med väntetid, arbetspassen är förlagda till 6-7 dygn på ett rullande fyra veckors schema.

Timlön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. 


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark.

Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta.
Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2024
  • Ansök senast: 10 december 2024

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024