Personlig assistent, insatser

Personlig assistent, insatser

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.
Om tjänsten:
Vi söker nu assistenter som kan arbeta med att göra insatser hos flera av våra kunder. Likt hemtjänstinsatser åker man till kunderna för att vara behjälplig vid dubbelbemanning. Under en arbetsdag görs flera insatser hos var och en av kunderna och där emellan har man ett par pauser för tex lunch. Kunderna är bosatta i Kalmar och på Öland och har behov av insatser under dygnets alla timmar.
Just nu har vi störst behov av en eller flera som vill jobba under dagtid ca 7.00-16.00 samt kvällar ca 16.00-23.00.
Din bakgrund och personliga egenskaper:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent och/eller hemtjänst. Du tycker om att jobba med människor och har en empatisk förmåga. Du är van vid att arbeta ensam. Det är därför viktigt att kunna ta egna initiativ och ha lite fantasi. Du behöver vara trygg i dig själv, ha ett inre lugn och mycket tålamod för att kunna tolka och läsa in kundens tecken och signaler. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det är viktigt att du har goda kunskaper inom det svenska språket, både i tal och skrift.
Du får inte ha några pälsallergier då det förekommer husdjur i några av hemmen. Samt körkort är ett krav då du kommer köra bil mellan insatserna.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024