Personlig assistent, Kalmar

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 90 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor.
Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten.
Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?
Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar.
Är du en ansvarsfull och engagerad person, gärna med erfarenhet inom vård och omsorg? Vill du dessutom göra skillnad i en annan människas vardag?
Sök då tjänsten som personlig assistent.

Kunden är en glad pensionär som bor tillsammans med sin hustru i Kalmar. Han har personlig assistans till följd av stroke och är rullstolsburen. Kunden behöver hjälp med dagliga rutiner så som personlig hygien, på- och avklädning, måltider, förflyttningar och träning. Även stöd för att utföra övriga vardagssysslor krävs, så som att sköta hemmet, dagliga promenader, kontakt med släkt och vänner.
Din bakgrund:
Vi ser gärna att Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du har drivkraften och viljan att göra ett bra jobb. Du är lugn och trygg i dig själv och kan sätta kunden i fokus. Du behöver vara förutseende och ligga steget före i situationer som uppstår. Det är viktigt att du kan jobba självständigt, ta egna initiativ och få saker gjorda.
Om anställningen:
Tjänsten är på 67,5%, två vardagar i veckan + varannan helg.
Start: Omgående
Vi söker dig som även kan tänka dig att fungera som timvikarie även dagtid vid behov.
Kunden ser gärna att du som söker är en äldre kvinna eller man, krav icke rökare, Utdrag av belastningsregistret krävs samt fullt vaccinerad då kunden tillhör riskgrupp.
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

25 november 2024

25 november 2024