PERSONLIG ASSISTENT KALMAR

PERSONLIG ASSISTENT KALMAR

Arbetsbeskrivning

Vi söker en glad och busig assistent till vår 15åriga kund i Kalmar. Hos vår kund arbetar vi två veckor eftermiddag/kväll och två veckor natt på fast schema, samt arbete dagtid en helg var 4:e vecka.
Då vår kund är i skolan på vardagarna så startar assistansen från det att hon kommer hem med skoltaxin. Antingen löper arbetspassen eftermiddag och kväll eller så jobbar du vaken natt, fram tills att hon skall tillbaka till skolan.
På helgerna är ofta familjen i sin sommarstuga i Oskarshamn så på din jobbhelg får du vara beredd på att pendla dit för att ibland jobba dina helgdag-pass där. Självklart har vi ett smidigt system för att redovisa pendlade mil så att du snabbt får tillbaka dina bensinpengar på ditt konto. I familjen finns en hund, så du kan inte ha allergi.

Assistentens roll och erfarenhet
Vi söker en person som vill arbeta med barn och unga och som är prestigelös i sitt arbetssätt. Att ha nära till bus och lek måste vara en självklarhet för dig.
Vårt team är välfungerande och har ett gott samarbete kring det mesta i arbetet. Alla i teamet har olika styrkor och kompletterar varandra på ett bra sätt. Vi gillar att du är kreativ, problemlösande och har ett gott hjärta. Det finns också stunder i arbetet som kan kännas utmanande då vissa dagar kräver att vi behöver ha en extra fingertoppskänsla i det pedagogiska arbetet.
Vår kund bor tillsammans med sin familj så det är viktigt att vara lyhörd för resterande familjemedlemmar och ibland kunna ta ett steg tillbaka. Du behöver vara rökfri och ha körkort med tillgång till egen bil. Kan du tecken som stöd eller har jobbat med AKK blir vi superglada.

Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet inom autismspektrumet
· Erfarenhet av Epilepsi
· Erfarenhet av intellektuell funktionsnedsättning
· Svenska i tal och skrift
· Körkort+ bil
· OBS, hund finns i hemmet.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· 70% tjänst.
· Arbetspass eftermiddag/ kväll, natt samt dagtid helg enligt schema.
· Start omgående med grundlig introduktion.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Annika Hallberg Juhlin
Tel: 076–675 000
Märk din ansökan med referens: Kalmar
Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på polisens hemsida.

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb