PERSONLIG ASSISTENT KRISTIANSTAD

PERSONLIG ASSISTENT KRISTIANSTAD

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en personlig assistent till en yngre kvinnlig kund i Kristianstad. Det handlar om en deltidstjänst på upp till 50%, främst eftermiddagar. För rätt person finns även möjlighet att bli bemanningssamordnare i gruppen.
Du som söker är kvinna på kundens begäran. Vi önskar att du bor i Kristianstad med omnejd och hittar så att du kan cykla inne i stan, cykel finns. Eftersom kunden har begränsat med timmar så ser vi gärna att du kan vara flexibel vid schemaändring och vara beredd att emellanåt arbeta längre pass. Det dagliga arbetet består av arbete i kundens hem, och att följa med kunden till sin arbetsplats, ideella uppdrag samt fritidsaktiviteter. Kunden är doftkänslig och därför är det viktigt att tänka på att arbetsplatsen är rök- och doft fri.
Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person är lugn, noggrann, lyhörd, flexibel, inkännande, ansvarstagande och positiv. Du har nära till skratt. Du är inte allergisk mot katt, hund eller häst.
Du ska kunna läsa av situationen och kunna ta ett steg tillbaka så att kunden får sitt utrymme när det behövs. Du är van att följa instruktioner men även bekväm i att invänta tills din hjälp behövs. Du behöver även hjälpa kunden att undvika situationer med dofter som kunden inte tål.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter och krav

Meriterande
•Arbetslivserfarenhet som personlig assistent.
•Egen bil.

Krav
•Att cykla och simma.
•Prata och skriva på svenska.
•Körkort

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
• Timanställning med möjlighet till deltidstjänst på 50%.
• Start omgående.
· Främst eftermiddagar/ kvällar, passet börjar oftast 16:30 och slutar 23:00.
• Helgarbete och övernattning på annan ort kan förekomma.


Om lön
• Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
• Vi erbjuder friskvård och utbildningar.

Kontakt
Kundansvarig
Ansök till tjänsten HÄR, via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2024
  • Ansök senast: 22 september 2024

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb