Personlig assistent, Lidköping

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Vi söker en kvinna som vill arbeta som personlig assistent till en rullstolsburen man i 70 års ålder. Det är arbete ca två dagar i veckan och även extra när ordinarie är sjuk eller tar ut ledighet. Tjänsten är ett graviditetsvikariat. Kunden är nyinflyttad tillsammans med sin fru till staden så det är uppskattat om assistenten har god lokalkännedom. I tidigare stad som kunden bodde i, var han aktiv i afasiföreningen, ridning, matlagning, rullstolsdans och förhoppningen är att det ska återupptas i Lidköping. Du som får tjänsten kommer att arbeta ca 18 timmar i veckan.

Vår kund är en väldigt aktiv person som behöver hjälp med allt i det dagliga livet. Bland annat så går han och tränar på gymmet två gånger i veckan.
Arbetspassen är måndag till torsdag 8-17 och fredag 8-12. Kunden är under sommaren i sin sommarbostad och tar inte med sig externa assistenter, därför tidsbegränsas anställningen fram till 31 maj och påbörjas igen den 1 september. Du bör ha körkort då du kör kundens bil i tjänsten. Det är även önskvärt att du har tillgång till egen bil. Det kan förekomma resor inrikes och utrikes. Du kommer att börja jobba i januari på timmar, för att sedan gå upp på heltid i mitten på februari.

Vi ser gärna att du som söker tycker om att träna, har ett rehabtänk och är positiv. Det är viktigt att du är flexibel, har gott tålamod och inte tar över. Kunden själv är lättsam och skojfrisk och ser gärna att assistenten har humor.

Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet som personlig assistent.

Som person tror vi att du är en ansvarsfull och lyhörd person som har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.

Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på A-Assistans samt av kunden och dennes anhöriga.

Arbetstid: Tidsbegränsad anställning deltid.
Lön: Timlön och övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående. Intervjuer kommer att göras fortlöpande under annonstiden.

Ansökan görs via Rekryteringsportalen på vår hemsida www.a-assistans.se
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Assistans Leimir AB HUDIKSVALL
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Publicerat: 26 februari 2015

Besöksadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL

Postadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL, 82450

Liknande jobb


28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024

Personlig assistent

28 november 2024

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

28 november 2024