PERSONLIG ASSISTENT MARIESTAD

PERSONLIG ASSISTENT MARIESTAD

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu flera assistenter till vår kund som har EP och Retts syndrom. En tjänst på 30h/ vecka och 2st semestervikarier för att täcka upp när ordinarie personal har semester. Som assistent har du en viktig och betydelsefull roll i vår kunds vardag.


Vår kund är en levnadsglad tjej på 29år som bor i en villa med rymlig trädgård ett stenkast ifrån centrum. Du kommer att ingå i ett tryggt team av assistenter i en unik skön miljö där du har chansen att jobba fritt och kreativt utifrån kundens behov och intressen.
Förutom att ansvara för att vardagens rutiner fungerar är det en fördel att du gillar att spendera tid utomhus. Du kommer även följa med vår kund på DV, därför behöver du ha körkort och ni åker dit tillsammans i kundens egna bil.

Assistentens roll och erfarenhet
Som assistent ser vi att du är lyhörd och arbetar för vår kunds motorik och välmående, du håller gärna ögon och öron öppna för evenemang och aktiviteter som du och vår kund kan besöka tillsammans. Du får gärna gilla bada, musik, gå på konserter och laga mat till både vardag som fest.
Du kommer att få individanpassad introduktion och utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet av EP.
· Erfarenhet av Retts syndrom.
· B-körkort.
· Gillar att vara ute i naturen.
· Tala flytande svenska.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Tjänsten 30tim/veckan
· Sommarvikarier 2st juni-augusti på vardera 30tim/v

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.


Kontaktperson
Kundansvarig: Lotta Lehn
Tel: 0761-753021
E-post: rekrytering.lotta@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Mariestad

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024