Personlig assistent med administratörsinslag

Personlig assistent med administratörsinslag

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett vårdande jobb som är kombinerat med administrativa uppgifter? Gillar du när ingen dag är den andra lik? Då är det här jobbet något för dig!

Förvaltningen för stöd, vård och omsorg består av tre verksamhetsområden: funktionsstöd, hemtjänst och särskilda boenden. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omsorg, omvårdnad och rehabilitering för äldre samt ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv.

Som en del i vårt förbättringsarbete inom funktionsstöd, söker vi nu ännu en personlig assistent till vår nya poolgrupp ASTA.

Som ASTA är du både en personlig assistent och en bemannings administratör.
Arbetstiden är på schema och är förlagd till dag, kväll samt helg.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen jobbar du till övervägande del som personlig assistent i en poolgrupp där du behöver vara ytterst flexibel och kunna tjänstgöra hos olika brukare.

I tjänsten ingår även ansvar för bemanning. Du ansvarar då för att den dagliga verksamheten fortlöper som planerat, hanterar inkommande frånvaroanmälningar samt tillsätter vakanser. Du har en viktig roll där du säkerställer genomförandet av insatser samt har en nära dialog med våra vårdtagare och medarbetare.

I din roll samverkar du med många olika aktörer och kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt

Lyft och förflyttningar förekommer i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har förmågan att på ett självständig och effektivt sätt prioritera dina arbetsuppgifter. Du ska vara bekväm med att arbeta i olika datasystem så som Time care pool, Time care planering, visma, Aiai, Pulsen Combine samt microsoft office.

Vi vill att du är: Social, positiv, självständig, ansvarsfull, flexibel, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du är van att ha många bollar i luften och är stresstålig samt har ett lösningsorienterat tankesätt. Det är viktigt med en empatisk förmåga, inkännande och låg affektivt bemötande.

För att du ska trivas i rollen behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden, du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Det är viktigt att du som söker är trygg både i dig själv och i rollen som personlig assistent. Stor vikt läggs på personkemi och vid din personlighet.

Intervjuer samt urval kommer att ske löpande så sök redan nu!

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

Liknande jobb


Timvikarie natt Tibro

Timvikarie natt Tibro

21 november 2024

Timvikarie kvällar Tibro

Timvikarie kvällar Tibro

20 november 2024

Glad 11-åring söker en personlig assistent

Glad 11-åring söker en personlig assistent

21 november 2024

21 november 2024