Arbetsbeskrivning
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad.
Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter.
Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans.
Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.
Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en aktiv kvinna med cerebral pares och neuropsykiatriska funktionsvariation. Hon är en aktiv person som gillar träning, mode och har både hund och katt, vilket innebär att du som söker också behöver trivas med djur.
Om tjänsten
Uppdraget innebär att ge stöd i vardagen och assistera med sedvanliga arbetsuppgifter inom personlig assistans samt vara ett trygghet i vardagen. I arbetet kan även utmanande beteenden förekomma, och det är därför meriterande om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande (LAB) och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK).
Vi söker dig som:
Har körkort och tillgång till bil, då arbetsplatsen ligger avsides från kollektiva möjligheter.
Har erfarenhet eller förståelse för hur utmanande beteenden kan bemötas på ett tryggt och lågaffektivt sätt.
Förstår vikten av att vara känslomässigt stabil och kan hantera sitt eget känsloläge, då ditt bemötande och din sinnesstämning har stor påverkan på den enskilda.
Har förmågan att ta ett mentalt steg tillbaka när situationen kräver det och är noggrann med att följa rutiner.
Är snabb och stabil i handling, mentalt närvarande och har ett lugnt, balanserat förhållningssätt.
Kan bidra till en stabil och trygg vardag genom att stödja och ta ledningen vid aktiviteter där den enskilda behöver stöd
Tjänsteomfattning:
Rullande schema
Vecka 1:
Måndag: 08:00 - 15:00
Onsdag: 08:00 - 15:00
Fredag: 08:00 - 19:00
Vecka 2:
Måndag: 08:00 - 15:00
Onsdag: 08:00 - 15:00
Varannan lördag eller söndag: 11:00 - 19:00
Omfattning motsvarande ca 60%
Vi erbjuder:
En meningsfull roll där du har möjlighet att skapa en positiv skillnad i någon annans vardag.
Ett stödjande arbetslag och en varierande arbetsmiljö.
Introduktion och kontinuerlig handledning för att du ska känna dig trygg i din roll.
För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor