OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 270 anställda assistenter. Vår son som är några månader gammal har blivit beviljad personlig assistans. Han behöver tillsyn och omvårdnad under dygnets alla timmar. Den hjälp han i första hand behöver är att du ska se till så hans luftvägar är fria, du måste kunna suga rent luftvägarna. Han får sin mat via sond "knapp på magen". Han har epilepsi som behandlas. Som alla andra barn så tycker han om att höra någon läsa och sjunga för honom. Övrig hjälp/omvårdnad han behöver är som andra spädbarn vad gäller blöjbyte, trygghet, att "gosa". Vi bor i Åhus Som personlig assistent förväntar vi oss att du är intresserad av och har förståelse för vad god omvårdnad innebär, såväl psykisk som fysisk. Du ska ha lika lätt för att arbeta självständigt som i grupp. Det är av stor vikt att du är trygg i dig själv, mogen, har tålamod och är flexibel. Det är viktigt för oss att du kan anpassa dig till övriga familjen då det finns äldre syskon. Du ska inte vara allergisk mot djur och du ska vara rökfri under arbetstid. Personlig lämplighet är viktigt. Utbildning en merit. Vi behöver nu 3 personer som kan jobba natt. Tjänsterna är på ca 65% ( 7 nätter på 3 veckor ). Bredvidgång kommer att ske under dagtid. Tillträde snarast. Tjänsterna är tidsbegränsade under de första 3 månaderna men övergår i anställning utan slutdatum om vi trivs med varandra. Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Glöm inte ange refnr.
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11